殖産ベスト練馬店リノベーションShokusan Best Nerima Renovation

Renovation

暮らしをさがす時間の価値を最大化する

Optimise value of time finding life.

地域密着の不動産屋「殖産ベスト」の新店舗リノベーション。 お客さまの声や要望、物件情報、まちの情報、スタッフの声(吹き出し)といった様々なものが集まって「イエ」型を形成する会社のロゴに体現されるような構成をそのまま体験として空間に落とし込むことで不動産屋で暮らし(家)をさがす時間の価値を最大化することを試みたい。 5つある接客室は、解体して残った既存環境に合わせて素材や家具を丁寧に選定し、暮らしさがしの時間に寄り添うようなそれぞれ異なる居心地の接客室を実現している。同時に接客室同士の関係性は、見えているけど話は聞こえない、いい距離感をもってイエ型の中をそれぞれの接客室が見え隠れしながら連なっていく構成とした。 目線を外すと自分たちと同じように真剣に練馬での暮らしをさがす他のお客さまの姿が見えることに刺激を受けたり、様々な暮らしさがしのわくわく時間が共存するこの空間で、練馬での暮らしの解像度をあげる想像的な場所になること期待している。

Renovation of a new store for a community-based real estate agent ”Shinsan Best". We wanted to try and maximize the value of time finding life (house) at a real estate agent by translating the structure of the company’s “House” shaped logo which embodies the gathering of various things such as customer's voices, requests, property information, town information, and staff's voices (speech balloons) into the space. Five booths are designed to stay considerate to the time when you are looking for a new house with carefully selected materials and furnitures that matches to the remained environment after the demolition. At the same time, the booths are visible, but you can't hear each other with a good sense of distance. If you take your eyes off, you will be inspired by seeing other customers who are looking for a new life in Nerima. We expect that this place becomes a place where people can imagine their lives in Nerima and be excited.

point of view

Location nerima,tokyo

Completion date 2021.3

Aya Sakurai + Koichi Yoshikawa + Chikako Mizuno + Yuji Yoshimura/ondesign

Photographer Koichi Torimura

Total floor area 150㎡

Contractors SEA.SKY

Partner Lighting Design:KENT, Inc./植栽:solso/Coordinate・Sign design:Hiroshi Tsuji/CELL WORLDING

all

More